Faktori rangiranja u Googleu | DnWdDesigns

Faktori rangiranja u Googleu

Objavljeno od u Blog na lis. 2, 2015

Faktori rangiranja u Googleu

Postoji više načina s kojima se može završiti na ovome članku, ali ni jedan sigurno nije nasumičan. No što ako nitko nikada nije pitao Google za ključne riječi kojima bi završili na ovoj stranici? Ima li tad smisla uopće napisati ovaj članak?

Može biti da ste završili na ovome članku iz neke od brojnih društvenih mreža. Kako bilo da bilo, razlog zbog kojeg ste se našli na ovome članku vrlo vjerojatno je taj što ste u potrazi za faktorima koju utječu na rangiranje u Googleu, ali i zato jer sam ja zahvaljući nekim alatima i poznavanju načina na koji funkcioniraju tražilice namjerno prilagodio članak tako da vaš dolazak ne bude slučajnost.

Ako se bavite optimizacijom web stranica za tražilice ( SEO ) sigurno ste čuli za neke od faktora koje Google ima uključene u svoj algoritam, a koji, svojim sveukupnim zbrojem, utječu na pozicioniranje vaše web stranice.

Google u grubo koristi oko 200 faktora rangiranja i ovdje u ovome članku čeka vas poslastica jer namjeravam spomenuti baš svih dvjesto. Neki od ovih faktora su dokazani, neki su kontroverzni, a neki pak spekulacije SEO geekova. Kako bilo da bilo ovo je ipak, trenutno, najkompletnija lista Googleovih faktora rangiranja.

 

Faktori vezani uz domene

 

Faktori vezani uz domene

 

1. Starost domene: U oveme videu Mat Cutts veli da:

Razlika između domene koja je stara šest mjeseci i domene koja ima godinu dana i nije tako velika.

Drugim riječima, koriste faktor starosti domene u algoritmu ali nije toliko bitan.

 

2. Ključna riječ pojavljuje se u Top Level Domeni ( TLD ): Nekad je pojavljivanje ključne riječi u imenu stranice ( domeni ) imalo značajan utjecaj na rangiranje stranice, no danas to više nije tako. Ipak, ključna riječ u domeni još uvijek je signal relevantnosti, a sve u svemu Google još uvijek bolda ( podeblja ) ključne riječi koje se nalaze u imenu.  

 

3. Ključna riječ kao prva riječ u imenu ( domeni ): domena koja započinje s ključnom riječi ima prednost nad stranicama koje nemaju ključnu riječ u svojem imenu ( domeni ) ili ga imaju ali na sredini li pri kraju domene.

 

4. Dužina registrirane domene: Google veli:

Vrijedne ( legitimne ) domene često se zakupljuju na više godina u naprijed dok se ulazne ( nelegitimne ) domene često koriste samo na godinu dana. Stoga, datum kada istječe domena u budućnosti može se koristiti kao čimbenik u predviđanju legitimnosti domene.

 

5. Ključna riječ u poddomeni ( Subdomain Name ): Mozovo istraživanje potvrdilo je da se pojavom ključne riječi u poddomeni može poboljšati pozicioniranje:

 

Poddomen ai ključna riječ

 

6. Povijest domene: Stranica koja često mijenja vlasnike ( preko whois ) ili se često nalazi na “drop listi” ( lista koja sadrži domene kojima je istekla registracija ) može dati Googleu signal da resetira povijest stranice ( site’s history ) i time negira linkove koji su upućivali na stranicu.

 

7. Točno podudaranje domene ( Exact Match Domain – EMD ): Domene kojima se imena točno podudaraju s riječima koje su korištene u pretraživanju mogu vam još uvijek dati prednost… ako je stranica kvalitetna i autoritativna. No, ako pak se desi da je EMD web stranica niske kvalitete i autoriteta ( mlada i loša web stranica po sadržaju ) biti će ranjiva na Googleov EMD update:

 

Exact Match Domain - EMD Matt Cutts tweets

 

 

8. Javni naspram privatnog WhoIsa: Privatne WhoIs informacije mogu dati naslutiti da se nešto skriva. Citiram Matt Cutsa koji je 2006. god. na Pubconu iznio:

…Kad sam ih provjuerio s WhoIs servisom, sve su imale “whois uslugu zaštite privatnosti“. To je poprilično neobično. …Uključena WhoIs usluga privatnosti sama po sebi nije loša, ali ako tome dodate nekoliko drugih sumnjivih čimbenika nečesto je riječ o potpuno drugom tipu web administratora od momka koji posjeduje jednu web stranicu ili nešto sl.

 

9. Penalizirani WhoIs vlasnik: Ako Google identificira određenu osobu kao spammera potpuno je smislenu uzeti u obzir i razmotriti druge web stranice u njegovom vlasništvu.

 

10. TLD s ekstenzijama ( kraticama ) država: ako posjedujete TLD ( Top Level Domenu ) s kraticom određene države ( .hr, .me, .si ) to će vam omogučiti bolje rangiranje u datoj državi  …ipak, limitirati će vas da se bolje rangirate globalno!

 

Page-level Faktori

 

Page-Level faktori rangiranja

 

11. Ključne riječi u  tagovima za naslov: Drugi po redu najbitniji dio sadržaja ( naravno uz sam sadržaj na stranici 😉 ) su naslovi u tagovima web stranice i jedan od izrazito jakih on-page SEO signala.

 

12. Tagovi s naslovom koji započinju s ključnom riječi: Prema MOZ-ovim podacima tagovi s naslovima koji započinju s ključnom riječi postižu bpolje rezultate od tagova s naslovom gdje se ključne riječi nalaze pri kraju:

 

Tag podaci naslova

 

13. Ključna riječ u tagu za opis: Još jedan signal relevantnosti. Trenutno nema tako veliku važnost kao prije ali još uvijek čini razliku.

 

14. Pojava ključne riječi u H1 tagu: H1 tagovi su “drugi po redu tag” koji sadrži naslov i također predstavlja relevantni signal za Google.

 

h1 studija rangiranja

 

15. Ključna riječ je najčešće korištena fraza u dokumentu: Pojavljivanje ključne riječi u članku češće od drugih izvedenica također je jedan od važnijih, relevantnijih signala.

 

16. Dužina sadržaja: Razumljivo je da sadržaj s više riječi može pokriti veću širinu teme i stoga dati bolji članak, pa je  jasno da će Google preferirati kvalitetan naspram površnog sadržaja. SERPIQ je otkrio da je duljina sadržaja u uskoj korelaciji s pozicioniranjem u SERP-u:

 

Dužina sadržaja i SEO

 

17. Gustoća riječi: Iako je i ovaj faktor izgubio na važnosti i značaju za pozicioniranje, ipak Google još uvijek koristi gustoću riječi u tekstu kako bi odredio temu web stranice. Ovdje vas pretjerivanje može koštati pozicije.

 

18. Latentno semantičko indeksiranje ključne riječi u sadržaju (LSI):  LSI riječi pomažu tražilicama izvlačiti značenje riječi iz riječi koje imaju više značenja ( homonimi ). Prisutnost/nedostatak LSI-a daje signal kvalitete članka.

 

19. LSI ključne riječi u tagovima naslova i opisa: Kao i sa sadržajem web stranice, LSI ključne riječi u meta tagovima na stranici pomažu Googleu u razlikovanju sinonima. Takođe mogu djelovati kao relevantni signal.

 

20. Brzina učitavanja web stranice kroz HTML: Google i Bing koriste brzinu učitavanja stranice kao faktor rangiranja. Brzina učitavanja stranice determinirana je od strane tzv. “pauka” ( spiders ) koji posjećuju stranicu i analiziraju kod i veličinu datoteka te na osnovu tih podataka, poprilično točno, određuju brzinu web stranice.

 

21. Duplicirani sadržaj: Identičan sadržaj na istoj stranici ( čak i onaj malo izmijenjen ) može imati negativan učinak na pozivioniranje web stranice.

 

22. Rel=Canonical: Pravilnim korištenjem ovga taga može spriječiti Google da stranice označi dupliciranim sadržajem.

 

23.  Brzina učitavanja stranice kroz Chrome: Postoji vjerojatnost da Google također koristi i Chromove korisničke podatke kako bi dobio bolje podatke o brzini učitavanja web stranice jer uzima u obzir brzinu servera, korištenje CDN-a i drugih signala koji nisu vezani uz HTML.

 

24. Optimizacija fotografija: Fotografije koje se nalaze na stranicama šalju tražilicama važne, relevantne signale kroz naziv datoteke, alt teksta, naslovi opis.

 

25. Učestalost ažuriranja sadržaja: Googleov sustav indeksiranja po imenu Caffeine favorizira ažurirani sadržaj, pogotovo one pretrage koje su osjetljive na vrijeme. Kako bi istaknuo važnost ovog faktora Google prikazuje datum zadnjeg ažuriranja sadržaja za određene stranice:

 

Učestalost ažuriranja sadržaja

 

26.  Magnituda ažuriranja sadržaja: Značaj uređivanja i promjena je također čimbenik svježine. Dodavanje ili uklanjanje čitave sekcije je značajnijie ažuriranje od zamjene redoslijeda nekolicine riječju u tekstu.

 

27. Povijest ažuriranja stranica: Koliko se često stranica u određenom vremenskom periodu ažurirala? Dnevno, tjedno, svakih pet godina? Učestalost ažuriranja stranica također ima ulogu pri pozicioniranju.

 

28. Istaknutost ključne riječi: Prema svemu sudeći pojavljivanjem ključne riječi u prvih 100 riječi članka također se postiže značajan relevantni signal.

 

29. Ključne riječi u H2, H3 tagovima: Ako vam se ključne riječi pojavljuju u podnaslovima s H2 ili H3 formatom tada ste Googleu poslali još jedan, istina nešto slabiji, ali sve u svemu, relevantni signal. Ovu činjenicu potvrđuje i MOZ:

 

Ključne riječi u podnaslovima

 

30. Redoslijed riječi u ključnoj riječi: Točno podudaranje ključne riječi koju je pretraživač unio u tražilicu prilikom pretraživanja sa sadržajem na vašoj web stranici u pravili će rangirati stranicu bolje od fraze ključne riječi s različitim redoslijedom riječi. Primjer: Uzmite u obzir pretraživanje za: “kako odabrati uredski stolac”. Stranica koja je optimizirana za “kako odabrati uredski stolac” bolje će se rangirati od stranice koja je optimizirana za “odaberite uredski stolac”. Ovo je odlična ilustracija zbog čega je istraživanje ključnih riječi izrazito jako, jako bitno.

 

31. Kvaliteta izlaznih linkova: Većina onih koji se bave SEO-om uvjereni su da linkanje ( izlazni linkovi ) na autoritativne stranice pomaže pri izgradnji i povećanju signala povjerenja Googlea.

 

32. Tema sadržaja izlaznih linkova: Prema MOZ-u tražilice mogu koristiti sadržaj web stranica na koje linkate ( na koje šaljete izlazne linkove ) kao signal relevantnosti. U prijevodu to znači da ako imate web stranicu o mačkama, a koja linka na web stranice sa sadržajem o filmovima, to bi moglo reći Googleu, ali i drugim tražilicama, da je vaša web stranica posvećena mačkama koje glume u filmovima, a ne mačkama.

 

33. Gramatika i pravopis: Pravilna gramatika i pravopis su znak za kvalitetan signal, iako je Cutts dao dvojbenu informaciju u 2011. godini da li su bitni ili ne, većina SEO protagonista se slaže da je bitan signal i da pospješuje rangiranje web stranice, stoga pripazite malo i na taj dio ( jedino me malo strah za nas hrvate – mi mijenjamo pravila u pravopisu sa svakim novim parlamentarnim izborima ).

 

34. Dijeljeni sadržaj ( Syndicated Content ): Da li je sadržaj na stranici originalan? Ako je prerađen ili u potpunosti kopiran s neke druge stranice neće se pozicionirati kao originalan sadržaj i završiti će u Googleovom dopunskom indeksu ( Supplemental Index ).

 

35. Koristan dopunski sadržaj: Prema sada aktualnom  Googleovom dokumentu sa smjernicama za rangiranje, koristan dopunski sadržaj je pokazatelj kvalitete neke stranice (i stoga dobar za rangiranje u Googleu). Za primjer to mogu biti pretvarači valuta, kalkulatori za izračun kamate kredita i interaktivni recepti.

 

36. Broj izlaznih linkova: Previše izlaznih linkova koji se prate ( “dofollow linkovi” ) mogu uzrokovati rušenje “PageRanka”, a što povodi sa sobom lošije rangiranje u tražilicama.

 

37. Multimedia: Fotografije, videi i drugi multimedijalni sadržaji mogu biti signal kvalitetnoga sadržaja.

 

38. Broj unutarnjih linkova koji upućuju na određenu stranicu: Broj unutarnjih ( internih ) linkova koji međusobno povezuju neki članak na web stranici ukazuje na važnost tog sadržaja u odnosu na druge sadržaje na toj web stranici.

 

39. Kvaliteta unutarnjih linkova koji upućuju na stranicu: Interni linkovi s autoritativnih stranica na domeni imati će jači učinak od stranicama bez ili s malim PageRankom.

 

40. Nevaljani ( Broken Links ) linkovi: Previše neispravnih, slomljenih linkova na stranici mogu biti znak za napuštenu ili zanemarenu stranicu.

 

41. Razina čitanja: Nema sumnje da Google procjenjuje razinu čitanja web stranica:

 

Google level čitanja

 

No, što rade s tim podacima otvoreno je za debatu. Neki tvrde da će osnovna razina čitanja ( basic reading level ) pomoći u boljem rangiranju jer će se svidjeti masama. Kako bilo da bilo, Linchpin SEO otkrio je da je razina čitljivosti jedan od faktora koji čini razliku između kvalitetnih web stranica i farmi sadržaja.

 

42. Affiliate linkovi: Affiliate links kao takvi vjerojatno neće nauditi vašem rangiranju. No ako ih imate previše Googleov algoritam mogao bi obratiti pozornost na ostale signale kvalitete kako bi potvrdio i saznao da vaša web stranica nije samo još jedna u nizu “jadnih affiliate stranica”.

 

43. HTML greške/W3C validacija: Puno HTML grešaka ili loše programiranje može biti signal loše stranice. Iako bismo mogli debatirati jako puno na tu temu, mnogi koji se bave SEO-om smatraju da WC3 validacija i nije baš toliko bitan signal kvalitete.

 

44. Autoritet domene web stranice: Identične sadržaji na domeni s više autoriteta rangirati će se bolje od istog sadržaja na domeni s manjim autoritetom.

 

45. PageRank web stranice: Dvojbeno i navodno Google pridaje sve manje značenje PR-u, ali u pravilu stranice s višim PR-om sklone su boljem rangiranju od stranica s nižim PR-om.

 

46. Dužina URL-ova: Search Engine Journal napominje da pretjerano dugački URL-ovi mogu naškoditi vidljivosti u tražilicama.

 

47. URL put ( URL PAth ): Stranica koja je pozicionirana bliže početnoj stranici mogla bi u konačnici profitirati s malo više autoritativnog poticaja.

 

48. Ljudi urednici: Iako nikad potvrđeno, Google ima patentirani sistem koji omogućava “ljudskim urednicima” utjecaj na SERP.

 

49. Kategorija stranice: Kategorija u kojoj se pojavljuje stranica/članak je signal relevantnosti. Stranica, članak koji se nalazi u kategoriji koja je usko vezana uz temu dobiti će veći poticaj u relevantnosti naspram stranice koja se nalazi pod ne srodnom ili manje srodnom kategorijom.

 

50. WordPress tagovi: Tagovi su WordPressovi specifični signali relevantnosti. Prema Yoast.com:

 

Jedini način kako znatno poboljšati SEO stranice je da se sadržaji međusobno nadovezuju jedni na druge, točnije jedna grupe objava s drugom grupom.

 

51. Ključna riječ u URL-u: Još jedan bitan signal relevantnosti.

 

52. URL stringovi: Kategorije u URL stringovima su čitane od strane Googlea i mogu pružiti tematski signal o tom što se nalazi na stranici:

 

Google i URL stringovi

 

53. Reference i izvori: Pozivajući se na literaturu i izvore, poput znanstvenih radova, može biti znak kvalitete. Googleove smjernice kvalitete napominju da bi recenzenti trebali pazizi na izvore prilikom pregleda određenih stranice: “Ovo je tema u kojoj su vještine i autoritativni izvori izrazito bitni…”.

 

54. Popisi i numerirane liste: popisi i numerirane liste pomažu u razbijanju teksta za čitače i čineči ga tako pristupanijim, čitljivijim krajnjem korisniku. Google preferira i voli sadržaj koji ima nabrajanja i dobro je strukturiran u popise i liste.

 

55. Prioritet stranica u mapi web stranice: Prioritet koji je dodijeljen kroz sitemap.xml datoteku određenoj stranici može utjecati na rangiranje.

 

56. Previše izlaznih  linkova: U gore navedenom Googleovom dokumentu sa smjernicama za rangiranje:

 

Neke stranice imaju previše, puno previše linkova koji odvračaju pažnju od glavnog sadržaja.

 

57. Kvantiteta drugih ključnih riječi za koje se web stranica želi rangirati: Ako se web stranica rangira za nekoliko različitih ključnih riječi moguće je da Google dobije interi signal kvaliete.

 

58. Starost stranice: Iako Google preferira svježi sadržaj, stara stranica koja se redovito ažurira vrlo vjerojatno će stajati bolje od nove s istim sadržajem..

 

59. Izgled krojen po korisničkoj mjeri: Ponovno citiram Googleov dokumentu sa smjernicama za rangiranje:

 

Vizualni izgled visoko kvalitetnih web stranicama čini glavni sadržaj upečatljivim i vidljivim

 

60. Parkirane domene: Googleova nadogradnja u prosincu 2011. godine povečala je visibilitet parkiranih domena u pretraživanjima.

 

61. Koristan sadržaj: Google ima sposobnost u prepoznavanju “kvalitetnog”  i “korisnog” sadržaja.

 

Site-Level Faktori

 

Site-Level faktori rangiranja

 

62. Sadržaj daje vrijednost i jedinstven uvid: Google je izjavio da su u lovu na web stranice koje ne donose ništa novo ili korisno, a posebno na jadne i isprazne affiliate web stranice.

 

63. Kontaktirajte nas stranica: Gore naveden Googleov dokumentu sa smjernicama za rangiranje izjavljuje da Google preferira stranice s “odgovarajučom količinom sadržaja”. Potvrdilo se da je veliki bonus za stranicu ako se vaši kontaktni podaci podudaraju s podacima s WhoIs servisa.

 

64. Povjerenje, pouzdanost domene ( TrustRank ):  Pouzdanost stranice — koja se mjeri količinom linkova koji dolaze sa drugih visoko povjerljivih i pouzdanih stranica — izrazito je važan aktor rangiranja.

 

65. Arhitektura stranice: Dobro postavljena struktura stranice ( osobito SILO struktura – kategorije ) pomaže Googleu da tematski organizira vaš sadržaj.

 

66. Nadogradnje na stranici: Koliko često je stranica ažurirana — a pogotovo kad je dodavan novi sadržaj na stranicu — je faktor svježine web stranice.

 

67. Broj stranica: Broj unutarnjih stranica, članaka koji se nalaze na web lokaciji slabašan su signal autoriteta. U najmanju ruku velika web stranica koja ima puno članaka lakše će se istaknuti u hrpi bezvrijednih affilate stranica.

 

68. Prisutnost mape stranice: Mapa stranice pomaže tražilicama da lakše i temeljitije indeksiraju vašu web lokaciju a s time i poboljšaju vaš vizibilitet.

 

69. Aktivno vrijeme dostupnosti ( Site Uptime ): Ako je vaša stranica dosta vremena nedostupna zbog održavanja ili serverskih problema odraziti će vam se na rangiranje ( u nekim slučajevima dešavalo se i potpuno deindeksiranje – skidanje sadržaja s tražilica ).

 

70. Lokacija servera: Lokacija servera može utjecati na rangiranje vaših stranica u različitim geografskim područjima. Izrazito bitno za geo-specifična pretraživanja.

 

71. SSL certifikat: Google je izjavio da bolje indeksira stranice sa SSL certifikatom i da koriste HTTPS kao signal rangiranja.

 

72. Uvjeti korištenja i pravila o privatnosti stranice: Te dvije stranice pomažu u dokazivanju Googleu da je stranica koju indeksira pouzdan član interneta.

 

73. Duplicirane Meta Informacije na stranici: Duplicirane meta informacije na vašim web stranicama mogu prouzročiti gubitak cjelokupne vidljivosti vaše web lokacije.

 

74. Breadcrumb ( krušne mrvice ) navigacija: To je ubiti stil jednostavnog korisničkog sučelja ( user-friendly ) stranice – arhitektura koja pomaže korisnicima (ali i tražilicama ) u snalaženju na samoj wb lokaciji:

 

Breadcrumbs - snalaženje na web lokaciji

 

SearchEngineJournal.com a i Ethical SEO Consulting tvrde da postavljanje tzv. “Breadcrumbs” jedan od faktora rangiranja.

 

75. Optimizirano za mobilne uređaje: Googleov službeni stav je jasan – izrađujte responsivne/mobilne stranice. Velika je vjerojatnost da će optimizirane stranice za mobilne uređaj imati prednost u tražiloicama. Ustvari, Google je počeo dijeliti “Mobile friendly” tagove stranicama koje se dobro prikazuju na mobilnim uređajima. Google je također zapoćeo s kažnjavanjima onih stranica, u mobilnim pretraživanjima, koje nisu optimizirane za mobilne uređaje.

 

76. YouTube: Nema sumnje da YouTube videi imaju povlašteni tretman u SERP-u (vjerojatno zato što ga Google posjeduje):

 

YouTube rezultati

 

Čak štoviše, Search Engine Land došao je do zaključka da je promet na YouTube.com značajno porastao nakon Google Pande.

 

77. Upotrijebljivost stranice: Web stranica po kojoj je teško navigirati i pronaći odgovarajući sadržaj može biti loše rangirana zbog smanjenog zadržavanja na stranici, premalog pregleda ostatka stranica i tzv. “bounce ratea” ili ti ga prevelike stope odlaska sa stranice. To može biti samostalan algoritamski čimbenik koji je nastao sakupljanjem ogromne količine korisničkih podataka.

 

78. Korištenje Google Analyticsa i Google Webmaster Toolsa ( Googleovi alati ): Neki smatraju da ako imate ta dva servisa implementirana na vašoj web lokaciji da ćete imati bolju posjećenost od strane Googleovih robota dakle, stopa indeksiranja web stranice biti će veća od onih koji nemaju. Ovi alati također mogu direktno utjecati na rangiranje dajući više podataka Googleu za analizu ( npr. precizniju stopu odlaska – bounce rate, da li dobivate ili ne povratni promet od svojih upućenika -“referrala” iz vanjskih linkova itd.).

 

79. Korisnička mišljenja/Reputacija stranice: Ako se stranica nalazi na provjeri kod servisa poput Yelp.com i RipOffReport.com moguće je bolje pozicioniranje jer postoje nagađanja da ovi servisi imaju velik utjecaj na algoritam. Google je čak objavio post u kojem su iskreno progovorili, a što vrlo rijetko rade, o svom stajalištu naspram korisničkih mišljenja nakon što su uhvatili jedan takav servis da potkrada svoje korisnike kako bi pridobio backlinkove.

 

 

Backlink faktori

 

Backlink faktori rangiranja

 

80. Starost domene s povratnim linkom: Povratni linkovi s domenom koja je starija imaju veću težinu od mlađih domena.

 

81. Broj linkova s Root Domena ( TLD domene ): Broj domena koje upućuju natrag na vašu stranicu jedan je od najvažnijih faktora rangiranja u Googleovom algoritmu, kao što i ovaj prikaz s MOZ-ove stranice i pokazuje ( donja os je pozicija u SERP-u ):

 

Broj linkova s primarnih domena

 

82. Broj linkova iz zasebnih C-klasa IP-ova: Linkovi iz iz zasebnih C-klasa IP adresa upućujuna na širi spektar stranica koje vode do vas.

 

83. Broj stranica koje linkaju k vama: Ukupni broj stranica koje linkaju, vode do vaše web stranice — makar neke bile i na istoj domeni — faktor je rangiranja.

 

84. Alt Tag – govor o slici ( linkovi iz fotografija ): Alt tag je ekvivalent anchor linku samo što je ovdje riječ o slici. Mašina mora nekoko znati o čemiu je riječ na fotografiji i ako jo vi to ne velite…

 

85. Linkovi s .edu ili .gov domena: Matt Cutts je rekao da TLD ne ulazi kao faktor važnosti web stranice. Ipak, to ne spriječava SEO majstore u uvjerenju da postoji posebno mjesto u algoritmu za .gov i .edu TLD-ove.

 

86. Autoritet članka/stranice s koje dolaze linkovi: Autoritet ( tzv. PageRank ) stranice s koje dolaze linkovi je ekstremno veliki faktor.

 

87. Autoritet domene s koje dolaze linkovi: Autoritet domena s kojih dolaze povratni linkovi mogu imati neovisnu ulogu u bitnosti dolaznih linkova ( želim reći da povratni link s članka/stranice s PR 2 koji dolazi sa stranice gdje početna stranica, dakle domena, ima PR 3 može biti manje vrijedan od linka sa stranice/članka s PR 2 koji dolazi s domene Yale.edu s PR8 ).

 

88. Linkovi od konkurencije: Linkovi s drugih stranica koje se pokušavaju pozicionirati u SERP-u za iste ključne riječi imaju veliku važnost pri dobivanju PageRanka za istu ključnu riječ s vašeg članka/stranice.

 

89. Društvena dijeljenja web stranice s povratnim linkom: Količina društvenih podjela ( lajkova, g pluseva, twittova ) web stranice s povratnim linkom može utjecati na vrijednost linka.

 

90. Linkovi iz lošeg susjedstva ( Bad Neighborhoods ): Linkovi iz lošeg susjedstva, nekvalitetnih i loših domena – “bad neighborhoods”mogu naštetiti vašoj stranici.

 

91. Objava članaka kao gost ( Guest Posts ): Iako objavljivanje članaka može biti dio tzv. “white hat SEO kampanje“, linkovi koji dolaze s članaka koje ste objavili kao gost na nekom drugom web mjestu, pogotovo oni koji dolaze iz biografskih podataka o autoru, nisu toliko vrijedni kao kontekstualni linkovi na istoj stranici/članku.

 

92. Linkovi na početnu stranicu domene na kojoj se nalazi sam članak/stranica: Linkovi na početnu stranicu weba s koje vam dolaze povratni linkovi mogu imati važnu ulogu u evaluaciji web stranice odnosno kvaliteti/težini njezinih linkova.

 

93. Linkovi koje označite za ne pračenje ( Nofollow Links ): Jedna od naj kontroveznijih tema u SEO-u. Googleovo oficijelno stajalište što se toga tiče je:

U principu, ne pratimo ih.

Što ustvari sugerira da ih ipak prate… barem u nekim slućajevima. Ako imate na stranici određeni postotak “nofollow” linkova to može sugerirati na prirodan naspram neprirodnog profila linkova. ( … što znači da ako pokušavate izraditi stranicu s affilate linkovima i na taj način zaraditi neku lovu trebali bi znati kako kamuflirati sve te affiliate linkove, a ne ih samo označiti kao “nofollow” )

 

94. Raznolikost tipova linkova: Ako je neprirodan, poprilično veliki, postotak linkova koji dolaze na vašu stranicu iz jedno te istog izvora ( npr. foruma, komentari s blogova ) to Googleu može biti signal za webspam. S druge strane, raznolikost izvora linkova znak je prirodnog toka/profila linkova.

 

95. “Sponzorirani linkovi” Ili slične preinake riječi oko linkova: Riječi poput “sponzorirani”, “partner link” i “sponzorirani linkovi” mogu smanjiti kvalitetu linkova.

 

96. Kontekstualni linkovi: Linkovi koji su ugrađeni unutar sadržaja same stranice smatraju se boljim/jačim linkovima od onih na praznoj stranici ili onih koji se mogu pronaći drugdje na toj web lokaciji.

 

Kontekstualni povratni linkovi

 

Dobar primjer kontekstualnih linkova su povratni linkovi iz gostujućih grafika. Takav primjer možete pronaći na ovoj web lokaciji gdje je na mojem članku podijeljena/sherana info grafika koju je izradio adriahost.rs.

 

97. Pretjerana 301 redirekcija: Linkovi koji dolaze iz 301 redirekcija  djelomično smanjuju ( moguće da i u potpunosti ) PR, sudeći prema Webmaster Help Videu.

 

98. Anchor tekst povratnog linka: Kao što je spomenuto u opisu Googleova originalnoga algoritma:

Za početak, anchors često daju točniji opis web stranice od samih web stranica.

Očigledno je da je anchor tekst ( Anchor text je tekst koji na sebi ima link, tekst na koji kliknete da biste otišli na neku stranicu zove se anchor tekst ) ima manje značenje no što je to imao prijeis less important than before ( a vjerojatno i signal za webspam ). Kako bilo da bilo, još uvijek šalje jaki signal relevantnosti u malim dozama.

 

99. Anchor tekst u linkovima unutar web stranice: Anchor ( sidro ) linkovi unutar same web stranice je još jedan signal relevantnosti, mada sam siguran da ima drugačiji tip težine značenja od anchor teksta iz povratnih linkova s drugih mjesta na webu.

 

100. Imenovanje linkova ( Link Title Attribution ): Naslov linka ( tekst koji se pojavljuj kad prođete mišem preko linka ) također se koristi kao slab signal relevantnosti.

 

101. Zemlja TLD-a ( Top Level Domena ) domene s koje se upućuje: Dobivanje povratnih linkova od top level domena iz određenih zemalja ( .de, .cn, .co.uk ) moglo bi vam pomoći u boljem rangiranju sadržaja u tim državama.

 

102. Položaj linkova u sadržaju: Linkovi koji se nalaze na početku sadržaja imaju malo veći značaj od linkova koji se nalaze pri kraju sadržaja.

 

103. Položaj linkova na stranici: Mjesto gdje se linkovi pojavljuju na stranici je jako važno. U pravilu, linkovi koji su postavljeni u sadržaju stranice imaju veću važnost od linkova u podnožju ( footer ) ili sa strane u tzv. sidebarima.

 

104. Relevantnost domene s koje dolaze linkovi: Link koji je upućen sa stranice s jednakom ili sličnom nišom, sadržajem ima puno veću važnost od linka sa stranice s potpuno suprotnim sadržajem, nišom. To je razlog zbog kojeg se danas bilo koja efikasna SEO strategija fokusira na dobivanje relevantnih linkova.

 

105. Level relevantnosti stranice: Hilltopov algoritam veli da je link sa stranice koja je usko vezana uz sadržaj stranice ( sadrži srodan sadržaj ) na koju linka bitniji od linka sa stranice s nepovezanim, nesrodnim sadržajem.

 

106. Ozračje oko sadržaja oko linka: Postoje naznake da je Google pronašao način – shvatio razliku između linka koji upućuje na vašu stranicu kao preporuka od linka negativnog osvrta. Linkovi koji su okruženi pozitivnim sadržajem na temu imaju veće značenje.

 

107. Ključna riječ u naslovu: Google voli i daje ekstra pažnju linkovima na stranici koji sadrže vašu ključnu riječ u naslovu stranice (“  Stručnjaci linkaju stručnjacima” ).

 

108. Pozitivna brzina rasta linkova ( Link Velocity ): Stranica s pozitivnom brzinom rasta linkova ( Link Velocity – je stopa izgradnje linkova koji upućuju na vaše stranice od drugih izvora ) obično biva dodatan poticaj od SERP-a .

 

109. Negativna brzina rasta linkova: Negativna brzina izgradnje linkova može značajno smanjiti rangiranje i signal je opadanja popularnosti sadržaja.

 

110. Linkovi s “Hub” stranica: Aaron Wall tvrdi da dobivanje linkova sa stranica koje se smatraju top izvorom ( tj. habom ) što se određene teme tiče imaju poseban tretman.

 

111. Linkovi s autoritativnih stranica: Link sa stranice koja se smatra “autoritativnom stranicom” daje veće rezultate od linkova s malih stranica.

 

112. Linkovi od stranica kao što je to Wikipedija: Iako su linkovi “nofollow” ( ne prati ), mnogi smatraju da dobivanjem povratnog linka s Wikipedije dobivate i povjerenje s autoritetom u očima tražilica.

 

113. Paralelna pojavljivanja : Riječi koje se pojavljuju oko povratnih linkova na vašu stranicu pomažu Googleu saznati o čemu se radi na stranici.

 

114. Starost povratnih linkova: Prema Googleovom patentu, stariji linkovi imaju veću moć u rangiranju od mlađih povratnih linkova.

 

115. Linkovi sa stvarnih stranica naspram Splogova ( spam blog ): Zbog prevelikog množenja blogerskih mreža, Google vjerojatno daje veću težinu linkovima koji dolaze s pravih wb stranica nego li linkovima koji dolaze s tih prevarantskih blogova. Kako bi razlikovali prave stranice od lažnih Google vjerojatno koristi brand i signal korisničke interakcije.

 

116. Prirodni profil linkova: Stranica koja je izgradila profil linkova na prirodan način ( nije ih kupovala niti prijavljivala u razne umjetno stvorene web direktorije ili besmisleno komentirala na blogovima s ciljem dobivanja linka… ) rangirati će bolje i biti će izdržljivija naspram novih nadogradnji algoritma.

 

117. Recipročni linkovi: Googleova stranica sa shemom linkova napominje “pretjeranu razmjenu linkova” treba izbjegavati.

 

118. Linkovi kreirani od korisnika u sadržaju: Google je sposoban razlikovati linkove nastale od korisnika naspram onih od vlasnika stranice. Primjera radi, znaju da link s oficijelnog WordPress.com bloga na en.blog.wordpress.com je drukčiji od linka s dnwd.wordpress.com.

 

119. Linkovi s 301: Linkovi s 301 redirekcija mogu malo izgubiti na jačini u usporedbi s direktnim linkovima. No, kako bilo da bilo, Matt Cutts veli da je 301 link jako sličan direktnom linku.

 

120. Schema.org mikroformati: Stranice koje podržavaju mikroformat mogu bez problema nadjačati stranice u rangiranju bez mikro sheme. Razlog tome je činjenica da stranice s mikroformatom imaju veći postotak klika ( CTR ):

 

mikroformat

 

121. Na popisu u DMOZ-u: Mnogi vjeruju da Google daje stranicama koje su na DMOZ-ovoj listi dodatno povjerenje.

 

122. TrustRank stranice koja daje povratni link : Povjerenje stranice s koje dolazi povratni link određuje količinu “TrustRank” koji se prenosi na vašu stranicu.

 

123. Broj izlaznih linkova na stranici: PageRank je konačan. Link na stranici sa stotinu izlaznih linkova prenosi manje PR-a od stranice s nekolicinom izlaznih linkova. Dakle, ako ova stranica dobi PR 4 i ima četiri izlazna linka svaki od njih vrijediti će jedan PR bod.

 

124. Linkovi iz profila na forumima: Zbog prekomjerne razine spama Google bi mogao značajno obezvrijediti linkove s profila na forumima.

 

125. Broj riječi sadržaja s kojeg dolazi link: Link s članka od 1000 riječi je vrijedniji od linka iz isječka s 25 riječi.

 

126. Kvaliteta sadržaja s kojeg dolazi link: Linkovi koji dolaze sa sadržaja lošije kvalitete ili nekakvih manjih natuknica nemaju tako veliko značenje kao linkovi koji dolaze iz članaka velike kvalitete koji su poboljšani dodavanjem multimedijalnih sadržaja.

 

127. Linkovi kroz stranicu ( Sitewide Links ): Matt Cutts je potvrdio da su interni linkovi ( oni koji se prostiru i međusobno povezuju sadržaj na vašem webu ) komprimirani i broje se kao jedan link.

 

Korisnička interakcija

 

Korisnička interakcija

 

128. Prirodni CTR ( Organic Click Through Rate ) za određenu ključnu riječ: Stranice koje bivaju češće kliknute kroz prirodno pretraživanje mogu imati veću naklonost SERP-a za tu određenu ključnu riječ.

 

129. Prirodni CTR za sve ključne riječi: Prirodni klikovni postotak web lokacije ( ili određene stranice na web lokaciji ) za sve ključne riječi mogući je signal korisničke interakcije.

 

130. Stopa napuštanja stranice ( Bounce Rate ): Nisu svi koji se bave SEO-om složni u svezi toga da je “bounce rate” ( postotak posjetitelja koji zatvaraju vašu web stranicu bez pregledavanja bilo koje druge stranice ) bitan, no moguće je da Google na taj način koristi svoje korisnike kao ispitivače kvalitete (stranice koje ljudi jako brzo napuštaju i nije baš najbolji signal ).

 

131. Izravan promet ( Direct Traffic ): Potvrđeno je da Google koristi podatke skupljene iz Chromea kako bi to utvrdio da li korisnici posjećuju web stranicu i koliko često. Stranice s puno direktnog prometa ( vrsta prometa kad korisnik direktno unosi ime domene u polje s adresama u preglednicima ) sigurno su izrazito visoke kvalitete od stranica s malim direktnim prometom.

 

132. Ponavljajući promet: Moguće je da prate i to da li se korisnik vraćao na stranicu nakon prvog posjeta. Stranice koje imaju korisnike koji se neprestano vraćaju dobivaju dodatnu Googleovu pomoć u boljem rangiranju.

 

133. Blokirane stranice: Google je ukinuo ovu značajku u Chromeu. Ipak, Panda koristi tu odliku kao signal kvalitete.

 

134. Chromeove poveznice ( Bookmarks ): Znamo da Google skuplja korisničke podatke iz Chromea. Nagađa se da stranice koje dodamo u svoje poveznice ( bookmarkiramo ) u Chromeu mogu dobiti dodatni poticaj.

 

135. Podaci iz Google Toolbara: Danny Goodwin na svojoj web stranici – Search Engine Watch veli da  Google koristi podatke iz toolbara kao signal rangiranja. Međutim, osim brzine učitavanja web stranica i malwera, nije poznato kakve još podatke skupljaju s tom svojom alatnom trakom.

 

136. Broj komentaras: stranice s jako puno komentara signal su za interakciju s korisnicima i kvalitetan sadržaj.

 

137. Vrijeme zadržavanja: Google pridaje veliku pažnju “vremenu zadržavanja”: koliko se dugo ljudi zadržavaju na vašoj stranici kad joj pristupe s Googleove tražilice. Ovo se također ponekad naziva i “long clicks vs short clicks”. Ako se ljudi puno zadržavaju na vašoj stranici to bi mogao biti signal kvalitete.

 

Posebna algoritmička pravila

 

Posebna algoritmička pravila

 

138. Upiti zaslužuju svježinu: Google pridaje novim stranicama dodatnu podršku za određena pretraživanja.

 

139. Upiti zaslužuju raznolikost: Google može dodati raznolikost u SERP za nejasne ključne riječi kao što su to  “Ted”, “grad” ili “kosa”.

 

140. Povijest pretraživanja: Stranice koje često posjećujte kad ste ulogirani u Google dobivaju poticaj u SERP-u za vaše pretrage.

 

141. User Search History: Lanac pretraživanja utjeće na rezultate pretraživanja kasnijih pretraga. Dakle, ako tražite osvrte na neki proizvod ili uslugu i tad tražite rezultate za “toster”, Google će vam vjerojatno prikazati stranice koje imaju osvrt o tosterima na višim pozicijama u SERP-u.

 

142. Geo targetiranje: Google daje prednost stranicama na serverima s lokalnim IP-ovima i pripadajućom ekstenzijom domene koja je specifična za tu državu.

 

143. Sigurna pretraživanja: Rezultati pretraživanja koji sadrže prostačke riječi ili sadržaj namijenjen odraslima neće se pojavljivati osobama koje imaju uključeno sigurno pretraživanje ( Safe Search ).

 

144. Google+ krugovi: Google prikazuje bolje rezultate od autora i njihovih stranica koje ste dodali u svoje Google Plus krugove.

 

145. DMCA pritužbe: Google “smanjuje rang” stranicama koje imaju DMCA pritužbe.

 

146. Raznolikost Domena: Takozvani “Bigfoot Update” navodno je dodao više domena svakoj SERP ( Search Engine Results per Page ) stranici.

 

147. Transakcijske pretrage: Google ponekad prikazuje različite rezultate za ključne riječi koje su u vezi sa shopingom.

 

148. Lokalna pretraživanja: Google često stavlja lokalne rezultate pretraživanja iz Google+ iznad “normalnih” organskih SERP-ova.

 

Rezultati google plus pretraživanja

 

149. Googleov boks s vijestima: Određene ključne riječi okidač su za Googleov News box:

 

Rezultati google plus pretraživanja

 

150. Prednosti velikih Brandova: Nakon Vince updatea, Google je počeo davati velikim brendovima dodatnu podršku u pretragama za kratke ključne riječi.

 

151. Shopping rezultati: Google ponekad zna prikazati shopping rezultate u prirodnom SERPu:

 

Rezultati za shopping u Googleu

 

152. Rezultati pretrage na slike: Google izbacuje organske oglase kao rezultate pretraživanja slika za najčešće korištene pretrage na Googleovoj tražilici za pretraživanje slika.

 

153.  Uskrsna jaja u rezultatima ( Easter Egg Results ): Google ima nekolicinu tzv. Easter Egg rzultata. Primjer: kad unesete u Google tražilicu “Atari Breakout” u Googleovim rezultatima pod slikama pretvore se u igru (!).

 

154. Rezultati pojedinačne stranice za brandove: Ključne riječi koje su orijentirane na domenu ili brand prikazuju nekolicinu rezultata zas istu web stranicu.

 

 

Društveni signali

 

Društveni signali

 

155. Količina tweetova: Baš kao linkovi, tweetovi stranice mogu utjecati na rang u Googleu.

 

156. Autoritet korisničkih računa na Twitteru: Vrlo je vjerojatno da tweetovi koji dolaze od starog, Twitter profil s autoritetom i tonom sljedbenika ( kao oni od Justin Biebera 🙂 ) imaju veći efekat od tweetova s novog računa s malim utjecajem.

 

157. Broj Facebook lajkova: Iako Google ne može vidjeti većinu Facebook računa, vrlo je vjerojatno da uzimaju u obzir broj lajkova koji neka stranica dobiva kao slabi signal rangiranja.

 

158. Facebook podjele: Facebook dijeljenja — zato jer su više nalik backlinkovima — možebitno imaju veći utjecaj od Facebook lajkova.

 

159. Autoritet korisnički računa na Facebooku: Kao i s Twitterom, Facebook djeljenja i lajkanja koja dolaze s popularnih Facebook stranica vjerojatno imaju veće značenje.

 

160. Pinterestove igle ( Pins ): Pinterest je nevjerojatno popularna društvena mreža s ogromnom korisničkom bazom podataka. Siguran sam, a s obzirom na rezultate u pretragama, da Google uzima Pintrestove pinove kao društveni signal.

 

161. Glasovi na društvenim mrežama: Postoji velika vjerojatnost da Google koristi dijeljenja na stranicama poput Reddit, Stumbleupon i Digga kao još jedan tip društvenog signala.

 

162. Broj Google+1 djeljenja: Iako je Matt Cutts rekao da Google+ nema baš “nikakav direktan efekt” u rangiranju, teško je za povjerovati da bi ignorirali svoju društvenu mrežu.

 

163. Autoritet Google+ korisničkog računa: Logično je da bi Google trebao davati veću važnost onim +1 koji su došli s autoritativnih računa od onih koji dolaze od računa koji imaju malo pratitelja.

 

164. Poznato autorstvo: U veljači 2013. Googleov CEO Eric Schmidt izjavljuje:

U rezultatima pretraga, informacije koje će biti vezane verificirane online profile biti će rangirane više od sadržaja bez verifikacije, te će naravno većina korisnika kliknuti na verificirane rezultate pri vrhu.

Iako je Google+ autorski program ugašen, vrlo vjerojatno Google još uvijek koristi neku vrstu autorstva kako bi utvrdio tko su utjecajni kreatori sadržaja na svijetskoj mreži ( i pogurnuo ih u rangiranju).

 

165. Relevantnost signala društvenih mreža: Google vjerojatno koristi relevantnost informacije s računa s kojeg se dijelje sadržaji i teksta koji okružuje link.

 

166. Društveni signali na razini čitave web stranice: Društveni signali kroz čitavu web lokaciju mogu utjecati na sveukupni autoritet stranice, a s time povećava se i vidljivost svih stranica.

 

Signali branda

 

Signali branda

 

167. Ime branda u anchor tekstu: Brandiran anchor tekst je jednostavan,  ali vrlo jak, signal branda.

 

168. Brandirane pretrage: Vrlo jednostavno: ljudi pretražuju po brandovima. Ako ljudi traže vašu stranicu u Googleu (npr. “darko-novak twitter”, darko-novak + “faktori rangiranja”), Google takve pretrage uzima u obzir pri određivanju branda.

 

169. Stranica ima Facebook page i lajkove: Brandovi  gotovo uvijek imaju Facebook stranicu ( page ) s puno lajkova.

 

170. Stranica ima Twitter profil sa sljedbenicima: Twitter profil s puno sljedbenika signal je popularnog branda.

 

171. Oficijalna Linkedin stranica kompanije: Večina kompanija ima svoju Linkedin stranicu.

 

172. Zaposlenici navedeni na Linkedinu: Rand Fishkin misli da posjedovanje Linkedin profila u kojem osobe tvrde da rade u vašoj tvrtci je signal branda.

 

173. Legitimnost računa na društvenim mrežama: Profil/račun na društvenoj mreži koji ima 10,000 sljedbenika i dvije ( 2 ) objave/posta je interpretiran drugačije od profila s 10,000-sljedbenika i jakim računom s puno interakcije i sadržaja.

 

174. Spominjanje branda na stranicama s vijestima: Jako veliki brandovi spominjani su na Google News stranicama često. Zapravo, neki brandovi čak imaju svoj Google News feed na prvoj stranici:

 

Google news feed za brandove

 

175. Citati: Brandovi se spominju i bez da bi se linkalo na njih. Google vrlo vjerojatno gleda na brandove bez linkova ( non-hyperlinked )kao signal branda.

 

176. Broj pretplatnika na RSS: Uzmemo li u obzir da Google posjeduje popularni servis Feedburner RSS, potpuno je smisleno da će gledati na podatke od RSS pretplatnikea kao signal popularnosti/branda.

 

177. Lokacija zidanoga zdanja s onima na Google+: Prava poslovanja/tvrtke imaju urede. Moguće je da Google pretražuje podatke o lokacijama kako bi ustvrdio da li je stranica veliki brand ili nije.

 

178. Web sitranica je u sustavu poreza: MOZ tvrdi da Google gleda i to da li je stranica povezana s tvrtkama koje su u poreznom sustavu.

 

On-Site Webspam

 

On-Site Webspam faktori rangiranja

 

179. Panda kažnjavanje: Stranice s niskom kvalitetom sadržaja ( posebno tzv. farme sadržaja ) manje su prikazivane kao rezultati u pretrgama nakon što ih je pogodila Pandina kazna.

 

180. Linkovi na loša mjesta: Linkanje na “loša mjesta” — poput stranice s zajmovima ili kreditima — mogu naškoditi vašoj vidljivosti.

 

181. Redirekcije: Skrivene redirekcije su veliko ne-ne. Ako vas uhvate, stranica ne samo da će vam biti kažnjena već će je i deindeksirati.

 

182. Popupovi ili ometajući oglasi: Službeni Googleov dokument sa smjernicama rangiranja veli da su popupovi ili ometajući oglasi znak stranice niske kvalitete.

 

183. Stranica koja je pre-optimizirana: Uključeni su i on-page faktori rangiranja kao prenapučenost ključnih riječi ( keyword stuffing ), gomilanje header tagova, pretjerano ukrašavanje ključnih riječi.

 

184. Preoptimizirani članak: Mnogi ljudi izvješćuju da, za razliku od Pande, Pingvin pogađa individualne stranice/članke ( i to samo za određene ključne riječi ).

 

185. Prekomjerna količina reklama: “Algoritam za izgled stranice ” penalizira stranice koje imaju oglasa preko svake mjere ( a uz njih malo premalo sadržaja ).

 

186. Skrivanje Affiliate linkova: Ako pretjerate prilikom skrivanja affiliate linkova ( posebno kad ih prikrivate/cloakate ) sigurno ćete dobiti packe.

 

187. Affiliate stranice: Nije nikakva tajna da Google baš i nije veliki obožavatelj affiliate linkova. Stoga mnogi smatraju da se stranice koje zarađuju kroz affiliate linkove nalaze pod posebnim povećalom.

 

188. Autogenerirani sadržaj: Google nije veliki obožavatelj autogeneriranog sadržaja. Ako posumnjaju da punite stranicu kompjuterski generiranim sadržajem opet ćete dobiti packe i biti ćete kažnjeni, pa čak i deindeksirani.

 

189. Pretjeranoi građenje PageRanka: Ako pretjerujete u izgradnji PageRanka — tako što sve izlazne linkove ne dozvoljavate pratiti ( nofollowing ) ili većinu unutarnjih linkova, moguće je da dajete signal namještanja igre.

 

190. IP Addressa označena kao spam: Ako vam je IP adresa servera označena kao spamerska moguće je da će naškoditi svim stranicama na serveru.

 

191. Spamiranje s Meta Tagovima: Gomilanje ključnih riječi može se desiti i u meta tagovima. Ako Google posumnja da dodajete ključne riječi u meta tagove kako biste namjerno utjecali na algoritam, opet ćete dobiti packu.

 

Spamiranje s meta tagovima

 

off-page-webspam

 

 

Off Page Webspam faktori rangiranja

 

192. Neprirodni priljev linkova: Iznenedan ( i neprirodan ) priljev linkova je siguran – alarmirajuči signal lažnih linkova.

 

193. Pingvin kazne: Stranice koje su bile pogođene od Googleova Pingvina su znatno manje vidljive u pretragama.

 

194. Profili linkova s visokim % niske kvalitete linkova: Mnogo linkova od izvora koje uobičajeno koriste “black hat” SEO-vci  ( poput komentara na blogovima ili forum profilima ) mogu biti znak pokušavanja namještanja/igranja sa sustavom.

 

195. Relevantnost domene s koje dolaze linkovi: Glasovita analiza MicroSiteMasters.com otkrila je da stranice s neprirodno velikom količinom linkova s mjesta koja nisu srodna temi bila su više osjetljiva na Pingvinov algoritam.

 

http://backlinko.com/google-ranking-factors

196. Upozorenje o neprirodnim linkovima: Googleje odaslao tisuće poruka sa subjektom “Google Webmaster Tools obavjesti o uočenim neprirodnim vezama”. Nakon takve poruke obično slijedi pad u rangu, iako ne u 100% slučajeva.

 

197. Linkovi od iste C klase IP adrese: Dobivanje neprirodne količine linkova sa stranica s istom IP adresom istog poslužitelja signal je izgradnje linkova kroz network bloging.

 

198. “Otrovni” anchor tekst: Ako imate “otrovne” anchor tekstove ( posebno farmaceutske ključne riječi ) usmjerene na vašu web stranicu to može biti znak spemirane ili hakirane stranice. U oba slučaja škoditi će vašem rangu.

 

199. Manualne kazne: Google je znao davati i manualne kazne, kao u slučaju dobro popračenog fijaska s Interflorom.

 

200. Prodaja linkova: Prodaja linkova kako biste dijelili PageRank može definitivno utjecati na toolbar PageRank i naškoditi vašoj vidljivosti.

 

201. Googleov Sandbox: Nove stranice koj dobiju iznenadan priljev linkova ponekad se stave u Google Sandbox, koji privremeno limitira vidljivost u pretraživanju.

 

202. Google Dance: The Google Dance može privremeno uzdrmati ljestvicu/rangove. Prema Google Patentu, to je vrlo vjerojatno njihov način da ustvrde da li ili ne stranica pokušava izigrati algoritam.

 

203. Alat odricanja – Disavow Tool: KorištenjemDisavow Toola” možete maknuti manualnu ili algoritmičku kaznu za stranice koje su bile žrtve negativnog SEO-a.

 

204. Zahtjev revidiranja ( Reconsideration Request ): Uspješna zahtjev preispitivanja može maknuti kaznu.

 

205. Šeme s privremenim linkovima: Google je ( navodno ) shvatio i uhvatio osobe koje kreiraju i brzo maknu linkove koji su spam. Ovo je poznato kao privremena šema s linkovima.

 

Ako se bavit optimizacijom web stranica za tražilice onda je ova lista vaše obavezno štivo. Molim Vas svakako se uključite u debatu jer kao što i sami vjerojatno znate postoji još puno neotkrivenih tajni koje Google skriva.

Izvor: backlinko.com

Darko Novak

Marketing Manager & Web Developer at Međimurka BS d.o.o.
Darko živi u Mačkovcu, selo kraj Čakovca, u Hrvatskoj, s ženom Dunjom i sinom Noelom. Ako nije za kompjuterom vrijeme provodi s obitelji ili pripremajući se za polumaratone. Zaljubljenik u WordPress, bloger, SEO i online marketing fanatik.

Odgovori

Podijeli:

Faktori rangiranja u Googleu

od Darko Novak vrijeme potrebno za čitanje: 30 min
0

Postanite član!

Neprocijenjive informacije nadohvat ruke

Pretplatite se na naš "Newslewtter" i primajte kvalitetne i neprocjenjivo vrijedne informacije vezane uz izradu web stranica direktno u vaš sandučić.

Uspješno ste se upisali na listu!

Follows