Što je to Google+

Objavljeno od u Blog na ožu. 27, 2015

Što je to Google+

Što je to Google+ ? Google+ je društvena mreža. Sličnost sa Facebook-om je sasvim slučajna.  Ili možda nije !? Kako bilo da bilo Google+ je crna ovca među društvenim mrežama, pomalo i neshvaćena, od puno vas odbačena ali pošto je relativno mlada društvena mreža koja je uspjela izbjegnuti sve početničke greške s kojima se mnoge društvene mreže nose predstoji joj svijetla budućnost. Uzmemo li u obzir da je to Google-ov proizvod, a svi dobro znamo tko  i što je Google, budućnost je zajamčena. No, nije uvijek bilo tako. Počeci su bili teški.

Google+ je dugo vremena prisiljavao korisnike da koriste svoje pravo ime ( ma daj zamisli ) kao ime na profilu a u prilog im nije išlo ni to što su komentari na YouTube-u ( kod nas poznat kao JuBiTo ) bili prikazivani i na Google+ profilu. Neki još uvijek smatraju da Google+ članove skuplja primamljivim servisima kao što su Hangouts, Drive, YouTube, no moje skromno mišljenje je da Google već jako dugo nikoga na ništa više ne mora prisiljavati a svi servisi koje nudi, naravno ako se njima znate koristiti, stvarno vam olakšavaju svakodnevicu.

 

Što je to Google +

 

Što je to Google+

 

Google živi od reklama i zahvaljujući tim reklamama postao je najutjecajnija kompanija na svijetu. No internet se svakim danom drastično mijenja i dok ste prije par godina informacije na internetu dobivali kroz tražilice koje su vas tada vodile na stranice sa željenim materijalima, danas, pojavom društvenih mreža, naročito Facebooka, internet je postao “društven”  i sve više informacija dobivamo upravo s tih društvenih mreža od prijatelja i ljudi koje pratimo, a ne samo pretragom.

Facebook-ovu socijalizaciju Google u početku jednostavno nije mogao pratiti. S Facebook-om ste mogli na jednom mjestu imati sve svoje prijatelje na okupu, pratiti aktualne svjetske događaje i svoje omiljene brendove. Predali ste svoje osobne podatke, zanimanja, ideje, osjećaje, način života i svoje osobne tajne Facebook-u na korištenje a on je to sve lijepo zapakirao i ponudio oglašivačima za novac. Tu je Google shvatio što nedostaje i krenuo u pohod na “oglašavanje na društvenoj bazi“.

Krajem lipnja 2011. Google je pokrenuo društvenu mrežu nazvanu Google+. Par tjedana kasnije, baš na moj rođendan, 14. srpnja 2011. Google je objavio da je njihova društvena mreža skupila 10 miliona korisnika. Broj korisnika se od tada drastično povećavao iz godine u godinu pa je tako od četvrtog kvartala 2012. do četvrtog kvartala 2013. porastao sa 359 milijuna korisnika na 1.15 milijardi korisnika. Međutim, postotak stvarnih aktivnih korisnika je daleko manji. Prema nekim podacima samo je oko 35% registriranih korisnika aktivno na mjesečnoj bazi.

No, milijarda korisnika ipak nije zanemariva brojka i samo je pitanje vremena kad će Google plus početi ozbiljno koračati na Facebook-ov teritorij. Google plus ima veliku prednost u svojim aplikacijama koje su puno bolje osmišljene i prezentirane od većine društvenih mreža. Spomenuti ćemo Google plus zajednice “Communities” koje dozvoljavaju grupama da se oforme oko određenih sadržaja i interesa. Zajednicama možete pristupiti i kao brand što na Facebook-u nije moguće, a moguća je i interakcija s vašim potencijalnim kupcima i istomišljenicima. Google+ je izrazito dobar za razmjenu ideja, mišljenja i vođenje dugotranjih razgovora koji vam omogućavaju razvijanje dugoročnih odnosa.

Hangouts je druga hvalevrijedna aplikacija kojom Google+ omogućuje svojim korisnicima grupne sastanke i vođenje rasprava. Hangouts je video link ( kao Skype, samo što ovaj radi ) i daje vam da na jednostavan način ostanete u kontaktu s prijateljima i familijom. Osim što je dobar za neobavezno ćaskanje velika mu je prednost u poslovnoj primjeni. Na vrlo jednostavan način možete ostvariti kontakt sa postojećim klijentima ili se predstaviti potencijalnim novim klijentima. Biti ćete u mogućnosti voditi privatne i javne hangoute, organizirati webinare ( online seminare ) koji se snime i na kraju cijeli zalijepe na vaš YouTube kanal kako bi se, po potrebi, naknadno mogli koristiti.

Plus u Google plusu vidljiv je na svakom koraku i ako još uvijek niste sigurni da li vam treba Google+ čitajte dalje.

 

Google je Matrix

 

Google+ je Matrix

 

Gotovo svi ( uključujući i mene ) imaju potpuno krivu sliku o Google plusu. Pošto površinski toliko sliči društvenim mrežama kao što su Twitter i Facebook – možeš dodati prijatelja, možeš pratiti ljude bez da te oni povratno prate – pretpostavili smo da je to društvena mreža. No naša pretpostavka bila je bazirana na površinskom zaključivanju jer po svemu sudeći Google+ ima jako malo vidljiva angažmana i gotovo nikakav utjecaj na vanjski svijet.

Da je Google+ društvena mreža zar ne bi  njegovih preko 500 milijuna aktivnih članova moralo imati barem nekakav utjecaj na vanjski svijet? Na Google plusu nećete imati priliku čitati o ogorčenju zbog govora mržnje, naletjeti na nasilne video isječke koje nitko ne zabranjuje ili miče, niti ćete naletjeti na nekog tko se predstavlja da ima 12 godina samo kako bi, zbog bolesnih razloga, postao prijatelj dvanaestgodišnjaka. Da li članovi Google plusa dijele linkove uzduž i popreko kao što je to slučaj s Facebook-om, LinkedIn-om ili Twitterom? Naravno da ne!

Za sve od navedenog postoji jednostavno objašnjenje. Google+ nije društvena mreža. Google+ je MATRIX.

Da, baš kao onaj iz filma. Zna sve o vama. Zna o čemu razmišljate iz čega proizlazi to da vam, na osnovu opažanja vašeg ponašanja, plasira sadržaje i time umjesto vas odlučuje što ćete vidjeti i kako ćete dalje razmišljati. Da se malo obrazložim. Čim kreirate Gmail račun automatski vam je dodijeljen Google+ račun. Makar nikad ništa ne poduzmete sa svojim Google+ računom on će vas svejedno pratiti ma gdje god se ulogirali u svoj Google račun. Ako pak niste “ulogirani” Googl-ova početna stranica ima privlačan “SIGN IN” gumb pri vrhu stranice kako bi privukla vašu pažnju.

Karte? Ako želite snimiti nekakvu lokaciju nudi vam se Google+ račun gdje vam se savjetuje da podijelite tu novo stvorenu mapu sa širom publikom ( moguće izbjeći ). No, želite li mijenjati postavke vaših lokacija, mapa i karata morati ćete se ulogirati u svoj Google+ račun kako biste mogli koristiti alat “Mapmaker“.

YouTube? I taj servis se može koristiti bez da se ulogirate  tj. bez da izradite račun, no nećete biti u mogućnosti sudjelovati u komunikaciji/komentiranju. Zašto Google od vas traži da postanete član Google+ samo da biste mogli komentirati na YouTube kanalu? Pa, vele oni da je to zato što su uložili jako puno truda u integraciju funkcionalnosti koje poboljšavaju funkcionalnost YouTuba i Googla. Stoga, kako biste mogli iskoristiti sve te prednosti, morate postati Google+ član kako bi se sve to lijepo povezalo u njihov tzv . “identity system“.

Google drive? Wallet? Kupovina? Kupnja glazbe? Za sve ove navedene funkcionalnosti Google će od vas tražiti da se ulogirate kako bi on uredno mogao vidjeti svo vaše ponašanje na internetu i pohranjivati ga na svoje servere.

Razlog zbog kojeg Google+ nije društvena mreža je taj što su zapravo “praćenje” i “dodavanje prijatelja” samo popratne pojave onoga što se odvija u pozadini. Google+ je ustvari nevidljivi veo između vas i web-a koji prati sve vaše radnje koje zatim lijepo pohranjuje za buduća pregledavanja.

To je taj dio gdje se zapravo “Matrix”  uklapa u cijelu ovu priču. Dakle, slijedeći put kada budete nešto tražili na mreži, ili gledali neku kartu, pretraživali YouTube relevantni rezultati koje ste tražili biti će u potpunosti Google-ova volja ( a sukladno s time i reklame ). Čemu god naginjete, politički, u seksualnom smislu, filozofski, ako Google-u dajete sve te informacije na znanje tada će vam sve to lijepo biti zapakirano i vraćeno kao ponuđen odgovor. Google prati sva vaša pretraživanja pa se stoga i vaši česti odabiri pohranjuju što kasnije rezultira također rezultatima koji su bazirani na vašoj povijesti surfanja. Taj način dobivanja rezultata poznat je pod nazivom “filter bubble” i svrha mu je što brže dobivanje informacija koje tražite. No, problem se nalazi u tome što je takvo pretraživanje često ograničeno – postoji filter koji nam propušta samo neke informacije te nam uskraćuje brojne druge podatke koje nije prikazao među rezultatima pretraživanja i koji su možda puno važniji od rezultata koji nam se prikazuju.

Matrix postoji i mislim da naslućujete kako mu je ime u stvarnom svijetu.

Naravno da se taj tzv. Google-ov “filter bubble” može izbjeći. Jedno od rješenja je korištenje DuckDuckGo (DDG). DuckDuckGo je internetska tražilica kojoj je na prvom mjestu privatnost korisnika.  Google-ov filter bubble može se izbjeći i korištenjem njegova API-a za traženje bazirana na Ajax-u. Na taj način dobivate čiste rezultate poput onih koje ste bili dobivali 2007. godine. No i tome će Google stati na kraj i u skoroj budućnosti: ako ćete htjeti dobiti čisti rezultat kroz tražilicu morati ćete – pogodili ste – imati Google račun.

Poanta cijele ove priče ja ta što je sve više rezultata u pretraživanju s Google-ovom tražilicom baš onih koji su na ovaj ili onaj način povezani s Google-ovim vlasništvom. To ujedno i je glavna ideja Matrix-a da bude što manje rezultata van samog Matrix-a.

 

Zaključak:

 

Nije teško steći dojam da na Google plusu nikoga nema i da je posve lišen publike koja Facebook čini toliko moćnim. No to je već dovoljan razlog zbog kojeg bi se trebali uključiti u Google+ zajednicu i iskoristiti prednost baš kao što su to učinili mnogi prije vas na drugim društvenim mrežama poput Twittera gdje su rani korisnici pridobili veliku publiku samo zahvaljujući tome što je sve više ljudi otkrivalo uslugu.

Ipak, uzmemo li u obzir sve gore navedeno, pravo pitanje je da li bi se trebali osjećati sigurno i ugodno pri odabiru Google plusa. Sve se opet na kraju svodi na to da svijet u kojem živimo nije, blago rečeno, ugodno mjesto za život i još k tome ako želite praviti probleme agentima, neće proći puno vremena prije no što vam agent Smith pokuca na vrata.

Kako bilo da bilo činjenice potvrđuju da Google+ nije društvena mreža i nikad nije bio konstruiran da postane društvena mreža. Google-u je samo bitno to da izradite račun kako bi on mogao izgraditi bazu znanja – Matrix – o vama.

I sad nakon svega koju ćete pilulu uzeti? Hoće li to biti plava ili crvena?

 

Unajmite me

Darko Novak

Marketing Manager & Web Developer at Međimurka BS d.o.o.
Darko živi u Mačkovcu, selo kraj Čakovca, u Hrvatskoj, s ženom Dunjom i sinom Noelom. Ako nije za kompjuterom vrijeme provodi s obitelji ili pripremajući se za polumaratone. Zaljubljenik u WordPress, bloger, SEO i online marketing fanatik.

4 komentara

  1. lip. 5, 2015

    Google maknuo Google+ integraciju iz navigacijske trake

    Kad ste prijavljeni u svoj Google račun navagicijska traka prikazuje vaše ime pokraj ikone s aplikacijama. Do nedavno kraj svojeg imena mogli ste vidjeti + znak koji je vodi na vaš Google Plus profil. S 1. lipnjom Google više ne linka na Google Plus profil i maknuti je “+” prefiks.

    Google Plus maknut iz navigacijskog menija

    To je samo još jedna od promjena kojom Goole više ne želi promovirati Google+ kao zasebnu uslugu.

  2. lip. 15, 2015

    Pitanje: kako mogu izbjeći uopće ili zaobići Hangout. Ne želim taj app, zadovoljna sam starim chatom. Sad mi se poziv za prijavu u hangout stalno pojavljuje, nakon svake prijave i ne mogu ga obrisati, a prekriva mi i kontakte iz chata. Osim toga, ako se prijavim, nemam mogućnosti odabrati hoću li biti nevidljiva, zauzeta, odsutna, ostaviti neku svoju osobnu poruku i još sto sitnica. Unaprijed hvala. Neva

    • lip. 16, 2015

      Odgovor: kliknite na svoj avatar, kao što to donja slika pokazuje, i koristite opciju “revert to old chat” kako biste vratili stari chat. Prođite i kroz ostatak opcija koje će Vam dati odgovore na Vaša pitanja.
      Hangout downgrade

      • lip. 16, 2015

        Zahvaljujem, no u međuvremenu sam otkrila navedeno i vratila na stari chat.
        Lp

Odgovori

Podijeli:

Što je to Google+

od Darko Novak vrijeme potrebno za čitanje: 7 min
4

Postanite član!

Neprocijenjive informacije nadohvat ruke

Pretplatite se na naš "Newslewtter" i primajte kvalitetne i neprocjenjivo vrijedne informacije vezane uz izradu web stranica direktno u vaš sandučić.

Uspješno ste se upisali na listu!

Follows